2012-11-01

Tastatura Germano-Română pentru Windows 7

De obicei românii stabiliți în Germania folosesc aranjamentul german de tastatură. Un factor important este faptul că toate tastaturile vândute în Germania vin cu acest aranjament.

Limba română este scrisă fără diacritice, deoarece nu există vreo posibilitate de a introduce diacriticele românești.

Cu ajutorul programului Microsoft Keyboard Layout Creator 1.4 am realizat un aranjament Germano-Român (201 KB) care are în plus:
  • AltGr + A = ă/Ă
  • AltGr + S = ș/Ș
  • AltGr + T = ț/Ț
  • AltGr + I = î/Î
  • AltGr + W = â/Â
Acest aranjament seamănă foarte mult cu aranjamentul secundar al tastaturii române (cel pentru programatori). Singura diferență este că pentru â, am folosit tasta w deoarece tasta q este deja folosită cu AltGr, pentru a genera @.

Pentru a ilustra cum funcționează vedeți gif-ul animat de mai jos:
De aici puteți descărca aranjamentul germano-român de tastatură. Pachetul de instalare (201 KB) suportă Windows 32bit și Windows 64bit și ar trebui să funcționeze pe Windows XP, Vista, 7.

Tips & Tricks

Tastatura laptopului meu Dell nu are lângă tasta AltGr (Alt dreapta) decât tasta Ctrl. Alte laptopuri gen Lenovo vin cu tastaturi care au tasta meniu contextual lângă tasta AltGr, fapt care în practică dă dureri de cap celor care folosesc tasta AltGr pentru a scrie cu diacritice.

Tasta meniu contextual este relativ inutilă deoarece putem folosi combinația Shift+F10 pentru a activa meniul contextual, așa că o vom remapa ca tasta AltGr.

Pentru remapare am folosit programul KeyTweak. Mai jos avem o captură de ecran:


Mult succes în a scrie cu diacritice!

1 comment:

radu said...

Îmi pare rău, n-am înțeles. Oricum nu vreau să folosesc diacritice. A trebuit să bag captcea de 5 ori până am putut să răspund la blog.